Gmina Szczurowa 4
Gmina Szczurowa 2
Gmina Szczurowa 3
Gmina Szczurowa 1

Gmina Szczurowa przystąpiła do realizacji projektu FEMP.06.10-IP.01-0140/24 pt. „Szkoły równych szans w Gminie Szczurowa” w ramach Programu Fundusze Europejskie dla Małopolski 2021-2027, Priorytet 6 Fundusze europejskie dla rynku pracy, edukacji i włączenia społecznego, Działanie 6.10 Wsparcie kształcenia ogólnego, typ projektu A. Edukacja włączająca w szkołach i placówkach systemu oświaty prowadzących kształcenie ogólne. Współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego Plus

W dniu 09 października 2024r. została podpisana umowa dotycząca realizacji projektu Nr FEMP.06.10-IP.01-0140/24 pt. „Szkoły równych szans w Gminie Szczurowa” w ramach Programu Fundusze Europejskie dla Małopolski 2021-2027:

  1. Projekt jest realizowany w okresie od 01 czerwca 2024r. do 31 sierpnia 2026 r.
  2. Beneficjentami realizującymi Projekt są:
  • Zespół Szkół w Szczurowej w skład którego wchodzi Szkoła Podstawowa im. Adama Mickiewicza w Szczurowej,
  • Publiczna Szkoła Podstawowa im. mjr. Henryka Sucharskiego w Woli Przemykowskiej
  • Publiczna Szkoła Podstawowa im. Tadeusza Kościuszki w Strzelcach Wielkich
  • Publiczna Szkoła Podstawowa w Niedzieliskach

Łączna wartość projektu wynosi – 767 401,37 / słownie: siedemset sześćdziesiąt siedem tysięcy czterysta jeden złotych 37/100/. Dofinansowanie projektu wynosi 716 335,77 zł. w tym dofinansowanie z UE – 640 932,00 zł., a z Budżetu Państwa – 75 403,77 zł.

Gmina Szczurowa realizując projekt, zobowiązała się do wniesienia wkładu własnego w formie wkładu rzeczowego ( wynajmu sal ) w wysokości 51 065,60 zł

Grupa Sterującą składającą się z :

- koordynatora projektu i asystentów szkolnych,

Celem projektu jest poprawa jakości i dostępu do edukacji włączającej poprzez wdrożenie następujących działań:

a) realizacja zajęć wyrównujących poziom edukacyjny i pomocy psychologiczno-pedagogicznej dla uczniów;
b) realizacja wsparcia z zakresu przeciwdziałania dyskryminacji;
c) podnoszenie świadomości, umiejętności, kompetencji i kwalifikacji kadry w zakresie wsparcia ucznia ze specjalnymi potrzebami;
d) realizację działań o charakterze integrującym uczniów o specjalnych potrzebach edukacyjnych ze społecznością szkolną;
e) wzmocnienie potencjału szkół pod względem infrastruktury i wyposażenia, w tym adaptacja pomieszczeń;
f) wykorzystanie doświadczeń związanych z edukacją włączającą innych krajów europejskich

Grupę docelową stanowią 200 uczniów i 40 nauczycieli Szkoły Podstawowej w Szczurowej, Szkoły Podstawowej w Woli Przemykowskiej, Szkoły Podstawowej w Strzelcach Wielkich i Szkoły Podstawowej w Niedzieliskach, w przypadku uczniów będą to w szczególności osoby ze specjalnymi potrzebami w tym niepełnosprawnościami i niedostosowaniem społecznym.

Główne zadania projektu:

W ramach projektu zaplanowano działania w obszarach tematycznych wynikających z diagnozy potrzeb
oraz specjalnych potrzeb rozwojowych i edukacyjnych uczestników:

  1. Zajęcia dla uczniów - wyrównanie szans edukacyjnych uczniów poprzez realizację zajęć z zakresu pomocy psychologiczno-pedagogicznej, rozwoju umiejętności radzenia sobie z emocjami i trudnościami, zajęć wyrównujących poziom edukacyjny z przedmiotów matematycznych, językowych i edukacji wczesnoszkolnej.
  2. Działania włączające - działania integracyjne, umożliwiające pełne i aktywne uczestnictwo w życiu szkoły oraz włączenie społeczne, połączone z rozwojem umiejętności i wiedzy z zakresu nauk ścisłych  i technicznych.
  3. Szkolenia dla nauczycieli - bezpośrednie wsparcie kadr szkół objętych wsparciem w zakresie podnoszenia jakości edukacji włączającej oraz zwiększenie dostępności do kadry specjalistycznej na terenie szkół.
  4. Doposażenie pracowni - zakup sprzętu i wyposażenia niezbędnego do realizacji edukacji włączającej na terenie szkół celem prowadzenia terapii na jej terenie oraz dostosowania wyposażenia do potrzeb uczniów ze specjalnymi potrzebami.

Wsparcie wynika z przeprowadzonej diagnozy, a działania są oparte na założeniu wspólnego kształcenia i wychowywania wszystkich dzieci i uczniów, z uwzględnieniem zróżnicowania ich możliwości.

Projekt współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego Plus