Archiwalna Strona Urząd Gminy Szczurowa - Integracyjno-edukacyjno-krajoznawcza wycieczka do Warszawy uczniów Szkoły Podstawowej w Woli Przemykowskiej

2014-04-29
Aktualności / Integracyjno-edukacyjno-krajoznawcza wycieczka do Warszawy uczniów Szkoły Podstawowej w Woli Przemykowskiej

Dnia 16 kwietnia 2014 roku 23 uczniów Publicznej Szkoły Podstawowej w Woli Przemykowskiej oraz 22 uczniów Publicznej Szkoły Podstawowej w Niedzieliskach wzięło udział w integracyjno-edukacyjno-krajoznawczej wycieczce do Warszawy.

Wyjechaliśmy o godzinie 4:00 i choć wszyscy musieli bardzo wcześnie wstać to nikt z uczestników wycieczki z emocji nie mógł zasnąć w autokarze. Podróż do Warszawy trwała sześć godzin. Kiedy dojechaliśmy do centrum miasta dołączył do nas. Przewodnik, który ciekawie opowiadał o zabytkach stolicy.  Z okien autokaru widzieliśmy Lotnisko Okęcie, Pałac Kultury i Nauki, liczne mosty, skwery oraz główne ulice Warszawy takie jak Marszałkowska czy Nowy Świat.

Pierwszym punktem wycieczki było zwiedzanie Stadionu Narodowego. Jest to wielofunkcyjny obiekt sportowy, przystosowany do organizacji widowisk sportowych, koncertów muzycznych, czy wydarzeń kulturalnych. Obiekt jest w stanie pomieścić na trybunach 58 500 kibiców.

Następnie zwiedzaliśmy Stare Miasto. W czasie wędrówki z przewodnikiem podziwialiśmy Plac Zamkowy, Zamek Królewski,  Kolumnę Zygmunta, Katedrę św. Jana, Kościół Jezuitów, Barbakan, Pomnik Małego Powstańca oraz Plac Kanonia, na którym znajduje się najwęższy dom w Warszawie. Budynek ten ma bramę oraz dwa okna, po jednym na każdym poziomie, a w samym centrum placu stoi dzwon spiżowy z 1646 roku. Wszyscy uczestnicy wycieczki dotykali dzwonu i myśleli o marzeniu, które jak głosi legenda ma się spełnić.

Następnym punktem wycieczki było udanie się pod Pałac Prezydencki oraz Grób Nieznanego Żołnierza.

Po intensywnie spędzonym poranku oraz przedpołudniu wszyscy byli bardzo głodni więc z apetytem zjedli przygotowany dla nas w Restauracji Żydowskiej przepyszny dwudaniowy obiad.

Po obiedzie udaliśmy się na zwiedzanie Sejmu. Do trasy zwiedzania należały: galeria Sali Posiedzeń Sejmu, hall główny (makieta kompleksu budynków sejmowych, tablica upamiętniająca posłów, którzy zginęli w czasie II wojny światowej, tablica upamiętniająca parlamentarzystów, którzy zginęli w katastrofie lotniczej pod Smoleńskiem, gablota z laskami marszałkowskimi) oraz Sala Kolumnowa z tajemnym przejściem i przepięknymi świecznikami. Wizyta w Sejmie była ogromnym przeżyciem ze względu na możliwość zobaczenia na żywo tego co na co dzień widzimy w telewizji.

Mimo zmęczenia wszyscy uczestnicy wycieczki z niecierpliwością oczekiwali ostatniego punktu wycieczki – Centrum Nauki Kopernik. Dotarliśmy tam o godzinie 15:30 i spędziliśmy aż do zamknięcia centrum czyli do 18:00. Najbardziej przypadły nam do gustu eksperymenty wodne oraz elektryczne. Wiele emocji wywołało „łóżko fakira” oraz „rower kościotrupa”. Mogliśmy dotykać wszystkich eksponatów i samodzielnie wykonywać na nich eksperymenty. Obserwując przebieg doświadczenia oraz jego rezultaty mogliśmy zrozumieć, że nauka to wciągająca i jednak fascynująca przygoda. Z żalem opuszczaliśmy to miejsce.

W drogę powrotna do Niedzielisk oraz Woli Przemykowskiej wyruszyliśmy o godzinie 18:30. Wycieczka zakończyła się chwilę przez północą.

Piękne wspomnienia z pobytu w stolicy  na długo pozostaną w naszej pamięci. Trzeba podkreślić, że wyjazd był możliwy dzięki wsparciu finansowemu Urzędu Gminy w Szczurowej na czele z wójtem Panem Marianem Zalewskim. Za pomoc w organizacji wycieczki serdecznie też dziękujemy Pani Halinie Łoboda oraz Panom Kazimierzowi Tyrcha i Panu Kazimierzowi Wróbel.

Opiekunami byli nauczyciele z Woli Przemykowskiej Iwona Kalisz-Drewko i Elżbieta Stec oraz z Niedzielisk Pani Anna Wójcik i Pan Michał Winczura.